مرجع جزوات و تایپ آنلاین

جزوه فور می (سایتی که براحتی جزواتو پیدا میکنی )

مرجع جزوات و تایپ آنلاین

جزوه فور می (سایتی که براحتی جزواتو پیدا میکنی )

جزوه فور می سایتی است که جزوات جدید ومعتبر را برای شما فراهم میکند،و یک بخش هم به نام تایپ آنلاین ایجاد کرده مخصوص عزیزانی که تایپ دارند و می خواهند سریع تر متن تایپ شده شونو تحویل بگیرن

برای جستجوی جزوه مورد نظر از crtl+f استفاده کنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شیوه خواندن درس حقوق مدنی

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۵۳ ب.ظ

برای مطالعه هر کتابی ابتدا باید علاقه در مورد مطالب آن کتاب در ذهن مطالعه کنند باشد تا بتواند به بهترین نحو آن کتاب را مطالعه و مطالب موردنظرش را به سادگی در حافظه خود بسپارد . در این نوشته قصد نداریم تا نحوه مطالعه برای شب امتحان یا چند روز مانده به آزمون های حقوقی را ارائه بدهیم بلکه هدف ما نحوه مطالعه صحیح و انتخاب منبع مناسب برای یادگیری بلند مدت است .

برای یادگیری در هر موضوعی ابتدا باید منبعی مناسب و جامع در حیطه همان موضوع انتخاب شود ، به خصوص در مطالعه دروس تخصصی رشته حقوق از جمله درس حقوق مدنی ، که اختلافات نظردهندگان متاسفانه کم نیست و این ضعف قانونی ما را می رساند که در بعضی از موارد واقعا یا دچار اشتباه در نگارش و مفهوم ماده شده اند و یا ماده ای به صورت مبهم نگارش شده که بازهم متاسفانه تا به الان در بعضی از مواد نه اصلاحی صورت گرفته ونه حتی رای وحدت رویه ای ایجاد شده است تا به جواب قانع کننده ای برسیم و چه بسا در پرونده های قضایی نیز حق به ناحق منجر شود . به همین دلیل اگر در سلسله مسائل یادگیری دروس حقوق نظرات اختلافی را در مطالب سایت قرار میدهیم صرفا نظرات شخصی هست که به طبع هیچ شخصی مصون از اشتباه نیست ولی جای ستایش دارد که همین عزیزان تجربیات خود را به صورت نظر در اختیار سایرین گذاشته اند.

حقوق مدنی به طور کلی برحسب عرفی که بین اکثر نویسنده های این مبحث بوده است به هشت جلد تقسیم شده است :

جلد اول : اشخاص محجورین

جلد دوم : اموال مالکیت

جلد سوم : عقود و قراردادها

جلد چهارم : وقایع حقوقی

جلد پنجم : حقوق خانواده

جلد ششم : عقود معین ۱

جلد هفتم : عقود معین ۲

جلد هشتم : وصیت و ارث

نمیتوان به قطع گفت کدام یک از این کتاب ها راحت و کدام سخت و کدام کلیدی هست چون نحوه مطالعه و علاقه هر دانشجویی به هریک از این کتب متفاوت است ولی با مطالعه ای که خودم داشتم و از دیگران شنیده ام یکی از اصلی ترین کتب این درس حقوق مدنی عقود و قرارداد ها و حقوق خانواده و دو جلدی عقود معین می باشد . و از نظر یادگیری نیز عقود و قراردادها کمی دشوار تر هست به علت مفاهیم و فراوانی مسئلاتی که در آن وجود دارد .

بنده از کتب فوق مولف های زیر را معرفی می کنم ( نظر شخصی ) :

اشخاص و محجورین : دکتر سید حسین صفایی و سید مرتضی قاسم زاده  ( هر دو مولف یک کتاب جمع آوری کرده اند)

اموال و مالکیت : دکتر ناصر کاتوزیان

عقود و قراردادها : دکتر ناصر کاتوزیان

وقایع حقوقی : دکتر کاتوزیان

خانواده : دکتر سید حسین صفای و دکتر اسدالله امامی ( هر دو مولف یک کتاب جمع آوری کرده اند)

دو جلدی عقود معین : دکتر ناصر کاتوزیان

ارث و وصیت : دکتر ناصر کاتوزیان

در کنار این کتب باید برای درک بهتر و اطلاع از سایر نظرات مولفان از کتاب قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی از دکتر کاتوزیان استفاده کنید .

کتاب های دکتر کاتوزیان به ایده بعضی از دانشجوها خیلی سنگین است ولی به نظر من اگر با علاقه خوانده شوند و از مفاهیم حقوقی مطلع باشیم بسیار راحت هستند ولی در صورتی که دوستان بازهم احساس سنگینی در درک مطالب کردند می تواند از کتب دکتر شهیدی استفاده کنند ولی در اخر باید برای درک بهتر از کتب دکتر کاتوزیان نیز استفاده کنید.

مدنی

  • عرفان نیلیان

حقوق مدنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی